Vremena nam uvijek manjka – uz ova jednostavna pravila možemo ga trošiti učinkovitije.

 

Čini li vam se da stalno radite, a neprestano ste zatrpani poslom? Problem su velikim dijelom stare loše navike kojih niste svjesni. Kao stručnjak za upravljanje vremenom koji se specijalizirao za to da ljudima omogući da više toga naprave što brže, Mark McCartney iz Saїd Business School na Oxfordu primijetio je kako oni koji obave najviše vrijednog posla u najmanje vremena slijede niz jednostavnih pravila.

  1. Nestanite – zatvorite se u sobu da vam ništa ne može odvlačiti pozornost i potpuno se usredotočite na jedan po jedan zadatak. Zvuči vrlo jednostavno i razumljivo samo po sebi, ali kad pokušate, osobito ako ste skloni multitaskingu, vidjet ćete da to nije tako lako.
  2. Ne odupirite se onome što vam odvlači pozornost – protiv toga se ne možemo boriti. Produktivni ljudi zato rade u kratkim naletima tijekom kojih im je usredotočena pozornost na visini. Tako imaju korist i od zadovoljstva što napreduju na jednom po jednom važnom projektu. Znaju da su bili uspješni kad mogu odgovoriti na jednostavno pitanje: "Što sam danas završio/la a važno je za mene i tvrtku u kojoj radim?"
  3. Pojednostavite – razmislite što možete prestati raditi. Navike nas tjeraju da nastavimo raditi stvari koje uopće nije potrebno obavljati. Pokušajte ne preuzimati više zadataka a da se prije toga ne upitate: "Zašto je ovo doista važno?" Često pristanemo čak prije nego što učinimo svjestan izbor. Što možete pojednostaviti? E-mailove i izvještaje svedite na minimum. Od jezgrovitosti će svi imati koristi.
  4. Otkrijte svoj ritam – ujutro razmišljajte i promišljajte. Iskušenje je odmah ujutro pročešljati mailove kako bi se imao osjećaj da su stvari pod kontrolom. No kad vam bude 70, sigurno nećete pomisliti: "Bože, što se ponosim jer mi je inbox uvijek bio čist!" Zato umjesto toga prvih 60 minuta radnog dana provedite obavljajući jedan ili dva uistinu važna zadatka koja morate završiti. Od pomoći je zapisati ih večer prije – time se određuju jasne namjere, što mozak voli jer se može usredotočiti na ono što mu je pod kontrolom.
  5. Ojačajte – koliki dio svog dana možete provesti obavljajući stvari u kojima niste dobri? Brže ćete proći kroz mnogo više posla ako aktivno oblikujete svoju ulogu kako biste se mogli usredotočiti na ono u čemu ste dobri i, još bolje, prakticirati da postanete još bolji u onome u čemu ste dobri.
  6.  Nemojte biti robot – budite pažljivi ako pokušavate biti previše efikasni i obaviti sve. Tako su efikasni roboti. Za vas je bolje da se usredotočite na, primjerice, najvažniji zadatak – koji od vas zahtijeva da razmišljate i budete kreativni.
  7. Budite iskreni – često nas neka duboko usađena navika sprječava da napravimo više u manje vremena. Primjerice, možda redovito odlazite na dugačke, loše vođene sastanke ili pak neprestano skačete s jednog zadatka na drugi… Budite iskreni prema sebi i otkrijte kojim svojim navikama minirate vlastitu produktivnost.

 

Izvor: sensa.hr

Ponedjeljak 8. Srpanj 2019.