Društvenu mrežu za poslovno umrežavanje LinkedIn redovito upotrebljava 90 % posrednika u zapošljavanju i ona danas ima više od 610 milijuna članova, što je čini savršenim mjestom za pronalaženje posla i ostvarivanje kontakata u svrhu razvoja karijere. U ovom članku dat ćemo vam nekoliko savjeta za izradu ispunjenog profila na mreži LinkedIn.

 

Učitajte sliku profila

Prema podatcima mreže LinkedIn, profili s fotografijom dobivaju 21 put više pregleda od onih bez fotografije te devet puta češće dobivaju zahtjeve za povezivanje. Pobrinite se da vaša fotografija bude profesionalna – neka bude novijeg datuma, vodite računa o tome kako ste na njoj odjeveni, izbjegavajte ispunjenu pozadinu koja odvlači pozornost ili izrezane grupne fotografije i pobrinite se da vaše lice bude najvažniji dio fotografije! Selfieji nikako nisu poželjni. I na kraju, nasmiješite se. Cilj vam je izgledati profesionalno, ali i pristupačno.

Ispunite svoj profil

Ispunite što više polja na svojem profilu. Što su informacije koje unesete u svoj profil relevantnije, to će vas posrednici u zapošljavanju lakše pronaći. LinkedIn vam u tome pomaže jer ima korisnu značajku koja mjeri ispunjenost vašeg profila i predlaže koje biste dijelove profila trebali proširiti i poboljšati.

Redovito ažurirajte svoj profil

Profil na mreži LinkedIn koji je neaktivan i zastario zapravo može biti kontraproduktivan. Redovito ažurirajte svoj profil relevantnim radnim iskustvom, radnim mjestima na kojima ste radili i kvalifikacijama, kao i novijom fotografijom i naznakom radnog mjesta za kojim ste u potrazi. Nastojite predstaviti sebe kao osobu, a ne samo svoje vještine – zamislite da razgovarate s nekim i pišite u prvom licu. Na taj ćete način pokazati svoje meke vještine.

Pridružite se grupama

Osim što je koristan za povezivanje s pojedincima, LinkedIn vam omogućuje da pretražujete grupe i da im se pridružite. To mogu biti grupe bivših učenika neke škole ili bivših studenata nekog sveučilišta, kao i grupe posvećene određenoj struci ili određenom zanimanju. Ostvarivanje kontakata u području koje vas zanima, posebno s osobama koje poznajete osobno i koje bi vam mogle dati preporuku, vrlo je korisno za traženje zaposlenja. Na kraju krajeva, procjenjuje se da se 70 % radnih mjesta ne oglašava! Usmene preporuke mogu se pokazati ključnima kada je riječ o dobivanju informacije o određenom radnom mjestu i predlaganju upravo vas za neko radno mjesto.

Navedite samo relevantno radno iskustvo

Ako imate mnogo radnog iskustva u životopisu, uključite samo ono koje je relevantno za željeno radno mjesto. Ako je vaš problem upravo suprotan i čini vam se da nemate relevantno iskustvo, pokušajte pokazati na koji bi vam način iskustvo koje imate moglo pomoći na novom radnom mjestu. Koje ste nove vještine stekli? Jeste li imali iskustva koja su vam posebno omogućila brzo stjecanje novih znanja i vještina? I najvažnije od svega, kako biste stečeno iskustvo i znanje primijenili na željenom radnom mjestu?

Uključite ključne riječi i pojmove za pretraživanje u odjeljak profila s vještinama

Riječi koje navedete u odjeljku profila s vještinama funkcioniraju kao ključne riječi. Kada posrednik u zapošljavanju u tražilicu mreže LinkedIn upiše te riječi, pojavit će se vaš profil. U svoj profil možete dodati do 50 vještina, što vam daje izvrsnu priliku da što više povećate izglede da se vaš profil pojavi u rezultatima pretraživanja. Kako biste još bolje iskoristili ovu značajku, s pomoću ažuriranja statusa zamolite svoje kontakte da potvrde vaše vještine, a možete ponuditi i da vi to zauzvrat učinite za njih. Time će se povećati vjerodostojnost vašeg profila.

Razmislite i odaberite kontakte

Iako možda mislite da je povezivanje s velikim brojem kontakata prednost, to vam neće poboljšati profil. Samo će umanjiti njegovu vjerodostojnost i otežati izdvajanje radnih mjesta i mogućnosti za koje ste zainteresirani od onih koji vas ne privlače. Počnite tako što ćete se povezati s bivšim ili sadašnjim kolegama. Zatim proširite povezivanje na prijatelje i obitelj koji rade u područjima relevantnima za vaš odabrani smjer u karijeri. Naposljetku, pronađite osobe koje rade na radnim mjestima koja bi vas možda mogla zanimati u budućnosti i pošaljite im personalizirani zahtjev u kojem ćete objasniti zašto ste baš njih odabrali za kontakt.

 

Izvor: EURES

Ponedjeljak 9. Rujan 2019.